10/21/2012

Любовно

Сълза - великолепие е утрото
когато от сърцето ти извира...
В покоите на онзи миг, най-мъртвия.
В ресниците на есенната лира.
В прозирното неземно на савана ми,
за мен - едно прощение... А в тебе...
градина от най-дивните ухания
на крайчеца на слънчевия хребет.

Прости ми благоверието. Тиха съм...
Очите ми изрониха пътеки.
Посоките навън от мен те имаха...
Посоката навътре бе утеха.
И аз... Не бях ли аз... Но бях ли, помниш ли...
онази глътка вопъл, на прощаване -
гнездо за птици днес, сломена стомна.
В сърцето ти - сълза развиделяване.

1 коментар:

  1. Твоето стихо е прекрасно, а моето е некадърна реплика:

    Когато съм последен и сам,
    и сам срещу себе си
    играя на шах,
    победителят в мене изтлял е.
    Последният губи играта.
    Когато в диагонала на хладната есен
    офицерите всички са болни,
    сред безименни пешки
    моят цар е сиротен и гол.
    Немеят бездомните гении.
    Когато пеш гоня живота си,
    а ти, царице, любов непокорна,
    препускаш на чужди коне,
    топове прострелват сърцето ми.
    Капе мед от среднощни валдхорни.
    Тогава с гласа на Валкирия
    сам се изпявам
    в безконечната краткост.
    И всякое "аз" ме матира.
    А така ме е страх да напусна играта!

    Ф4о

    ОтговорИзтриване