8/27/2011

себеподобие

"Защо не сътвориш себеподобен
та той да властва над Земята сам
."
persian

Те имат си учители и книги.
И писани завети, и канони.
И пътищата им далече стигат.
И са поканени, но не и гонени.

И носят светлобелите си дрехи
наметнати над хорската тегоба.
В словата им - и прошка, и утеха
и за родения, и за във гроба.

И за пред Бога също имат дума.
И място имат в райските палати.
И бяга от духа им всяка чума,
и всяка чума преобръщат в злато,

и си купуват праведност и вяра,
един от друг, а после я разменят
за да е нова, че ако е старата
ще им наложи мерки и промени,

такива, от които ще се върнат
в наивитета Божи, и подобие.
И цялата земя ще се обърне.
И цялата земя ще богослови...

И докато ги гледам, все се чудя -
дали не съм от друго сътворена.
Учители си нямам, и заблуди...
И на земята все ми е студено.

Не питам закъде съм, от къде съм.
Дали и аз съм божие начало.
И нямам нищо, само тази песен,
с която между тях съм оцеляла.

Няма коментари:

Публикуване на коментар